ne bízz a ribiben!

Wiener NeustadtBécsújhely (Österreich, Wiener Neustadt) Pink Floyd koncert

Még belegondolni is szörnyű, hogy ez is már majdnem 20 éve volt!) Azt gondolom, kimondottan szerencsésnek mondhatom magam, mert a mindenkori társadalmi helyzetemhez képest valóban sokat utazhattam, eleinte a ”külföldre szakadt” rokonság, később…

NémetországFreiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található…

NevezetességVatikán, Szent Péter-bazilika

Egy kis idézet a wikiből: ...A Szent Péter-bazilika a világ második legnagyobb keresztény temploma az elefántcsontparti Yamoussoukro Mária-temploma után…

NémetországKassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban…

NémetországKonstanz (2022), SzG3

Konstanz már régóta felkeltette az érdeklődésemet, egyrészt a történelme miatt, másrészt mit keres egy svájci területen egy beékelődött város (a Bodensee déli oldal nagyrészt svájci, kivéve Konstanz-t). A történelméről röviden: itt volt a nevezetes Konstanz-i Zsinat…

NémetországFüssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem…

Neuhausen am RheinfallNeuhausen am Rheinfall (2022), SzG3

Neuhausen am Rheinfallban található Európa legnagyobb víztömegű vízesése (és nem Schaffhausenben, ahogy sokan gondolják), de ha pontosak akarunk lenni, akkor csak az északi fele, a déli fele viszont már Zürich kantonhoz tartozik, Dachsen községhez. Ráadásul akik…

NémetországKassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára…

NémetországKöln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia…

NémetországKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

NémetországRamsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási…

NémetországMünchen, Schloss Blutenburg (2022), SzG3

Miután már elég sokszor jártam Münchenben és nagyon sok mindent láttam is, most egy kevésbé ismert, de szép helyet látogattam mag. A Schlosspark Nymphenburg végétől kb 1 km-re esik nyugatra, a kastélyt és a parkját sokan megnézik, onnan egy bő negyedóra alatt el lehet sétálni ide…

NémetországKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

NederlandAmszterdam (Nederland, Amsterdam)

Hollandia a világ azon ritka országai közé tartozik, amelyeknek két fővárosuk van. Hágában székel a kormány, a parlament, de Királyi palotát találunk Hágában is, Amszterdamban is. Az ország politikai, még inkább pedig gazdasági és kulturális…

Szabadtéri Néprajzi MúzeumSzabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendre)

Szentendre határában, a Visegrádi-hegység lábánál épült 46 ha nagyságú területen az ország legnagyobb szabadtéri gyűjteménye, az 1968-ban alapított Szabadtéri Néprajzi Múzeum. Magyarország legjellegzetesebb tájainak népi építészetét, a falusi…

NémetországDrezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945…

NémetországPassau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg…

NémetországMünchen 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé…

Pieninek nemzeti parkTutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért…

NémetországOberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan)…

NémetországKassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében)…

NéróBasilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után…

NémetországPforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét…

NémetországSaarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha…

NémetországBurghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes…

NeológBudapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga…

NémetországFreising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros…

NémetországMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

Nemzeti parkCalp

Costa Blanca közepén található az egykori kis halászfalu, amely mára már igazi nagyvárossá nőtte ki magát. Köszönhető ez a gyönyörű partszakaszának, klímájának illetve a város szomszédságában lévő félszigetnek. Amely Penyal D'IFAC nemzetiparkká…

NevezetességBurgos, Szűz Mária-katedrális

Sziasztok! Tavaly nyáron a barátnőmmel vettem részt egy spanyolországi körutazáson, melynek egyik csodás állomása volt Burgos és ezen belül burgosi katedrális vagy másnéven Szűz Mária-katedrális (Santa María-székesegyház), amit spanyolul Catedral…

Oszd meg ezt a keresést: ne bízz a ribiben!